11 aprilie 2009

Fugind din calea pericolului

Sunt în tribune la un meci Steaua-Rapid, încheiat 2-0. În locul suporterilor rapidişti sunt fanii italieni ai lui Lazio, care afişează un spectacol vizual foarte colorat, ca de desene animate, al cărui mesaj principal este un anume "McZ". Ies din tribune împreună cu Felix*, pe care îl întreb ce înseamnă McZ. El îmi explică faptul că este vorba de rolul social pe care îl are fiecare galerie, ca un fel de misiune constructivă avută în societate. Pentru a exemplifica, îmi argumentează că McZ-ul steliştilor este lupta împotriva ţiganilor de la Rapid.

Cu încă nişte foşti coleg de şcoală suntem invitaţi în casa lui Doru Spătaru**, care ne invită într-un dormitor. Începem să credem că nu are intenţii bune şi fugim cât timp el este plecat din cameră. Eu şi Felix ajungem în cele din urmă în bucătăria unui restaurant, unde, printre altele, se repară încălţăminte. Începem să discutăm cu bucătarii-cismari, cu care ne împrietenim. Eu îmi dau seama că mi-am uitat portofelul la casa d-lui Spătaru şi îmi dau seama că trebuie să mă întorc. Uitându-mă în oglindă, îmi aranjez părul şi îmi dau seama că am chelit pe jumptate de scalp. În acelaşi timp descopăr că portofelul era ascuns printre nişte bancnote din buzunar.

* Felix Moldoveanu, coleg de clasă în şcoala generală
** profesor de creaţie publicitară la master

Niciun comentariu: