24 decembrie 2008

Incepe-ţi visul!

Dragul meu cititor, bine te-am găsit pe Blogul Viselor! Probabil că te întrebi care e treaba cu pagina asta, ca şi ceilalţi care citesc postul ăsta alături de tine, nu? Ei bine, m-am decis să fac un experiment...

Cum toată lumea se ocupă de bloguri astăzi, scriind în ele câte în luna şi în stele şi transformând în felul ăsta ideea învechită de jurnal de odinioară în ceva mai modern... ei bine, am zis să-mi fac şi eu un jurnal. Cum să vă descriu eu mai bine ce se va întampla pe aici?...

Majoritatea dintre voi sunteţi familiari probabil cu Seinfeld, care, după mine, e cel mai bun sitcom din toate timpurile. Geniul constă exact în faptul că serialul a reuşit să transforme viaţa cotidiană a lui Jerry Seinfeld într-un show de televiziune în care să se regasească toată lumea, privind prin prisma întâmplărilor, a personajelor şi a trăirilor din fiecare episod. Oricare ar fi fost tema aleasă şi orice s-ar fi întâmplat în fiecare seară de transmisie, audienţa putea zâmbi şi spune "Da, asta mi s-a întâmplat şi mie!" Serialul despre nimic.

Dar dacă ar fi mai mult decât viaţa cotidiană în cazul fiecăruia dintre noi? Ei bine, este. Trăim în două lumi, cărora le atribuim pe rând realitatea atunci când intrăm în ele. Viaţa cotidiană o cunoaştem cu toţii, iar cealaltă este viaţa nocturnă. Si nu, nu mă refer aici la nightcrawler-ii noştri de toate zilele, ci la lumea viselor. Cu toţii le avem, câteodată sunt atât de reale încât te trezesc în mijlocul nopţii, alteori sunt atât de slabe încât le uiţi imediat şi trăieşti cu impresia că, de fapt, nu ai visat. Dacă ar fi să dau o definiţie mai puţin academică visului, aş zice ca iei o oală mare în care pui toate gândurile şi informaţiile din conştientul, subconştientul şi inconştientul tău, le amesteci bine şi apoi ceea ce iei cu polonicul la întâmplare de acolo reprezintă visul tău. De fapt, ceea ce visează cineva visează toată lumea. Diferă doar informaţiile. Avem aceleaşi lupte, aceleaşi intrigi, aceleaşi, temeri şi aceleaşi emoţii în fiecare noapte, care capătă o tentă personală doar adăugând experienţele fiecăruia în parte.

Şi pentru că tot adusesem vorba... ce-ar fi dacă ar exista un Seinfeld al lumii viselor? Blogul Viselor cam asta vrea să fie: un serial despre lumea viselor transpus în lumea cotidiană. Este, daca vreţi, un portal între două lumi, o poartă de trecere intergalactică, o gaură de vierme sau oglinda lumilor paralele. :D Efectiv, o să scriu în fiecare zi ceea ce am visat în noaptea tocmai încheiată. S-ar putea să fie cam problematic la început până mă învăţ, dat fiind că o să trebuiască să ţin efectiv în fiecare noapte lângă pat un pix li o foaie de hârtie pentru a-mi nota ce am visat imediat ce mă trezesc. O să fie cheia trăirilor mele din fiecare substrat al gândirii, exact aşa cum mi se întâmplă. Singura excepţie de la regulă o să fie o mică cenzură a numelor complete în cazul unor vise mai intense, care ar putea avea ceva repercusiuni în lumea cotidiană.

Fără prea multă vorbă în plus, vă urez lectură plăcută şi dau drumul să editez primul post. Noaptea de 23-24 decembrie 2008.

Niciun comentariu: